lørdag 2. januar 2016

Kald og bitende tur til Vardås

I det kalde, bitende og vindfulle været i dag, tok jeg turen til Vardås på Vesterøya i Sandefjord. Det er mange år siden jeg gikk her sist.

For å komme dit tar man av mot Grubesand fra Vesterøyveien. Det er parkering ved krysset Grubesandveien / Skaktostien, følg så Skaktostien til kysstiens blåmerker leder opp til venstre. Følg blåmerkene til man kommer til en slette borte i skogkanten ses skiltet til Vardås, opp til venstre igjen. Fine, men bratte stier opp til utsiktspunktet på Vardås.

Det kom "noe" ned fra himmelen i dag, ikke regn, ikke snø og ikke direkte hagl heller. Frossent regn kanskje. Hvite, harde, små partikler som minte mest om grovt salt som drysset ned over alt. Pent var det! I tillegg blåste det såpass kraftig vind at jeg fant det best å holde meg i godt inne blant trærne oppe på toppen.

Planen var også å cache litt på veien, da det ligger tre cacher på vei opp her. Jeg hadde ikke helt hellet med meg i dag, og fant kun en av tre :O


På vei opp.


Mange trær og stubber som gir flotte motiver.



Ikke mye igjen av dette treet, bare frakken. Rett i nærheten her fant og logget jeg cachen "På vei til Vardås I"


Over et rotvelt, under utsikt innover Sandefjordsfjorden. Rundt her lette jeg vel og lenge etter en cache jeg ikke fant.



Spindelvev med snø/hagl.



Utsikten



Gamle trær



Tyttebærsesongen startet tidlig i år!






På vei ned igjen.



En flott tur å anbefale.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar