søndag 10. januar 2016

Hjertåsskogen

I går skulle vi hente yngstemann i bursdag ved Breidablikk, dermed benyttet vi sjansen til å ta en tur i Hjertås-skogen. En skog jeg har brukt mye, i flere perioder, opp igjennom livet. Mang en skoletur gjennom åra på grunnskolen og familieturer, både på ski i lysløypa og fotturer andre årstider. Senere i voksenlivet bodde jeg i nærheten i en femårs periode hvor jeg da flittig brukte Hjertåsskogen som min "nærskog". Jeg har mange gode minner fra skogen her.
Et skogsområde med mange muligheter for fine turer. Her er et vell av stier og løyper som gir gode valgmuligheter både for korte og lange utflukter.

Vi parkerte ved det gamle sandtaket (kjører inn fra Drakåsveien) og gikk en liten tur opp til en høyde som jeg mener å huske ble kalt for Havrefjell.



Snøtunge trær. Stien var heller ikke akkurat opptråkket, det så ut som det var en person med en hund som hadde tatt samme turen før oss denne dagen.


Det var glatt og blåste kraftig, så det ble ikke mye utsiktsbilder.


En liten plante som trosser vær og vind.


På urørte stier.


Snøfulle trær.



På tur ned igjen.




Liten bekk.


Flott rasteplass med en gapahuk. Her så vi familier med barn som koset seg når vi var på vei ut, nå bare rester av glør etter dem.


Sannelig fikk vi ikke blåst liv i bålet.



2 kommentarer: