fredag 18. desember 2015

Herfell

Turen i dag gikk til Herfellodden og Olbergvika ved Ula. 


Helt siden jeg var liten, har Herfellodden vært badestrand nr 1 for meg. Denne odden av et svaberg som stikker ut i sjøen langt inne i en skjermet vik. 


På gode soldager sommerstid er dette svaberget overfylt av folk. Med badetrapp får man lett tilgang til sjøen, hvor det både er langgrunt og en god sandbunn. Et godt sted å bade.

Det var ikke så mange å se her på min ferd i dag må jeg si, her fikk jeg gå helt i fred.


Innerst i vika finnes også en sandstrand.


Solen stråler sterkt og speiler seg flott i havet.


Stien ut på svaberget.


Ytterst på odden ser jeg på dønningene som slår innover at det helt sikkert er mye vind lengre ute i åpent hav.



Det er is rundt omkring og glatte svaberg.




Badetrappen er i vinteropplag 






Jeg fant etterhvert ut at jeg også skulle ta turen ned å se på Olbergvika. På alle de årene jeg har vært her ute, tror jeg aldri jeg har gått ned her før. Må si det var vel verdt turen....


Her fantes en vakker liten rullestein strand.



Solen strålte og dønningen slo i fast takt opp på land



vakre farger på steinene


en vakker dag i et turområde som kan anbefales.


4 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Fordi det hadde lagt seg ut to av samme kommentar.

      Slett
    2. Fordi det hadde lagt seg ut to av samme kommentar.

      Slett
  2. Nydelige Herfell. Lengter til sol og varme og et bad :)

    SvarSlett