onsdag 16. desember 2015

Folehavna

I dag tok jeg turen ut til Folehavna. Et fantastisk flott turområde ytterst på Vesterøya i Sandefjord. Et område jeg har gått mye i gjennom årene, men nå var det en god stund siden sist.
Vegetasjonen her ute fascinerer meg alltid like mye. Den måten trærne vokser på, liksom formet av vinden og all eføyen som snor seg rundt og dekker skogbunnen, trær og gamle bygninger.









Været i dag var grått og trist. Det kom etterhvert også noen dråper med underkjølt regn som glaserte svabergene. Det var dermed om å gjøre å bevege seg med største forsiktighet.









Folehavna var i mange år et militært område, som på midten av nitti-tallet ble åpnet for allmennheten som turområde.





Her er gode parkeringsmuligheter og flotte veier /stier og gå på. Dette er et meget populært turområde og en fin værs helgedag kan man fort oppleve at man går på tur i kø. Er man som meg, som liker naturens ro når jeg går på tur, er tipset å gå til litt odde tider. Som tidlig på morgenen i helga eller en hverdags formiddag om man har mulighet til det. God tur :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar